Intappen in jouw ongelimiteerde mogelijkheden…ofwel train your brain baby!

Wat een bizarre titel hè! Of valt dat wel mee; je weet dat focus één van de belangrijke ingrediënten is in het behalen van dàt wat jij wil. De focus hiertoe zetten is eenvoudiger dan velen denken, want ook dit is namelijk te trainen…en…ook dat kan jij helemaal zelf. Sterker nog, jij bent de enige die dat kan! Maar ook dat wist je al natuurlijk :).

Ok waar hebben we het hier nou over?! Ik heb vaker gepost (en ook lives gedaan over), het trainen van je brein. Om je brein gezond te houden weet je wat je moet doen, maar de volgende stap is je brein te trainen te helpen die verbindingen op celniveau te creëren die jou brengen in je leven wat jij maar wil…Niks hocus pocus, het is zo logisch als het maar kan. Alles begint namelijk met gedachtes. Er zijn gedachtes in je hoofd, die geven je een bepaald gevoel, dat gevoel zendt je uit in je handel, wandel en praten en heeft dus zijn creatieve of desastreuze effect op jouw realiteit…niks bijzonders aan, je weet dit allang. Ook weet je dat als je de controle over je gedachtes hebt, je dus controle hebt over je gevoelens en daarmee de uitwerking en tastbare gevolgen ervan in jouw leven… toch?! Indien niet…dan bij deze alsjeblieft, graag gedaan.

Ok dat trainen van je brein hoe doe je dat dan? Heel eenvoudig in 8 stappen; deze gaan hand in hand met je ochtendritueel…heb je dat niet, probeer deze en pas hem aan naar wat jij fijn vindt zonder te rommelen aan de essentie.

1, Als je s’avonds op bed gaat, doe je dat in rust, die rust creëer je voor jezelf omdat je het waard bent, heel simpel; pak gewoon een half uur die tijd…die is al van jou gebruik hem dan ook. Je ‘bed gaan ritueel’ bewust uitvoeren zodat je de volgende avond enkele handelingen met de andere hand kan doen(denk aan tanden poetsen/ haren kamen/ kleding aan en uit doen etc.). Bij het uitdoen van je lamp, sluit je in dankbaarheid je ogen, richt je aandacht bewust op drie dingen waar je die dag dankbaar voor bent dat het is of is gebeurt of dat je hebt mogen ontvangen…noem jij dit bidden…prima, doe dat dan bewust ipv uit gewoonte, voel de dankbaarheid en de rust.

2, Bij het ontwaken…nog voor je je ogen opent loopt je brein al…oefen jezelf er bewust op te worden en pak dat moment om eerstens dankbaarheid te uiten over je leven en je gezondheid. Spreek dan ook de focus voor de dag uit. Wat is jouw intentie vandaag? Zendt dat uit.

3, Bij het opstaan…weet je nog? Laat je bed zo achter dat je er zonder rommelen en druk doen vanavond weer in kan stappen. Je slaapplaats is het nest voor je lichaam om te ontspannen, te herstellen, bij te tanken en dat verdient aandacht. Deed je dit gister met links? Doe het nu met de rechterhand, dat geldt ook voor bv met welk been je het eerst in je broek stapt etc. Het klinkt misschien raar, maar je brein is een ongekende ‘natuurlijke machine’ met ongelimiteerde mogelijkheden tot ontwikkeling…het wordt lui als je het niet prikkelt en dat prikkelen doe je dus op deze eenvoudige wijze; hierdoor begrijp je beter, leer je beter, denk je beter, voel je beter etc etc. Je wilt niet dat je brein lui wordt, een jong brein is een jonge geest en jong lichaam, zo simpel is het. En jij hebt de kunde van je brein nodig wil jij je leven conform jouw eisen neerzetten, dus pas je er maar gewoon op naar jouw eer en geweten :)… je hebt geen enkel excuus dat niet te doen.

4, Water drinken, in de nacht verlies je vocht, dat mag aangevuld worden, je lichaam en vooral je brein hebben het nodig; heeft je brein tekort? Dan onttrekt het vocht uit je lichaam met alle gevolgen van dien als dit consistent is.

5, Nog voor je de wijde wereld van de dag in ‘raust’: hier is een moment om je frequentie werk te doen. Af te stemmen op de energie van de dag, welke affirmatie hou je er vandaag op na? Wat zijn je dromen? Wat was ook alweer je focus voor vandaag?

6, Dan kom je in beweging, je kan nu oefeningen gaan doen of van je douche/aankleed ritueel een bewegingsmoment maken, dat is aan jou. Waar je lichaam en dus je brein maar een oppepper van krijgt.

7, Na beweging is het echt wel tijd voor brandstof, lekker ontbijten dus… de belangrijkste maaltijd van de dag. Hoe je het inkleedt, daar gaan verschillende theorieën over rond. Wat belangrijk is, is dat je je realiseert de hele dag nog voor je te hebben en dat dit het moment is de tank te vullen. Je gaat niet naar de shell of bp als de autorit voorbij is, maar juist voor je vertrekt… Dit geldt ook voor je lichaam en geest, ze hebben voeding nodig. Prop niet gedachteloos wat in je mond, denk na over datgene wat je tot je neemt. Vraag je af of het je lichaam helpt, versterkt of niet.

8, Elke dag een klein stukje lezen na het ontbijt is een mooie manier om je brein aan het werk te zetten. Het hoeft maar 10 minuten te duren(en ja zolang zit je op het toilet te telefonen, geen smoesjes). Kies leesvoer dat je focus ondersteunt, waar je iets uit haalt, waar je wijzer van wordt. Dat helpt je enorm op je pad te blijven. En je zal zien dat als je dit trouw doet, je vaker dingen uitleest ook nog.

Als je je bovenstaande stappen eigen maakt, wordt het een ritme, vindt je het veel, begin dan met stap 1, doe morgen stap 1 en 2, de volgende dag stap 1, 2 en 3 etc. Alles is een kwestie van doen. Wil jij de controle terug? Dan is dit het begin, je zal zien dat je direct effect ontvangt. Weet je meer mensen voor wie dit een eye opener is/ kan zijn? Delen is helen niet alleen voor jou,maar voor velen.

Hele fijne dag hè, jij bent het waard!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *